Arrangement HMS konferanse 2011

[vc_column][fancy_heading h1=»0″ icon=»» title=»Gjennomføring – faglig innhold»][/fancy_heading]I alt 10 personer, fra næringsliv, organisasjonene, arbeidstilsynet mv., stilte som foredragsholdere under HMS-seksjonen under Skog og Tre 19. – 20. juni 2011.
Temaer som ble tatt opp var fremtidsrettede og spente over et vidt felt, blant annet:
 Oppfølging av sykemeldte/Ny IA-avtale
 Arbeidstilsynets forventninger og utfordringer i skogbruket
 Sertifiseringsordningen/kontroll av skogsmaskiner
 Utenlandsk arbeidskraft
 En skogsjefs syn på HMS
 Nasjonalt kompetanseløft for skogbrukets arbeidskraft
 Framgangsrike entreprenører = lønnsomme entreprenører
 Belastningsskader hos skogsmaskinførere
 Ledelse, kosthold, fysisk aktivitet m.m
Tilbakemeldingene som er mottatt i etterkant har vært udelt positive, og med ønske om tilsvarende arrangement i fremtiden. På denne bakgrunn er HMS-utvalgets konklusjon at HMS-konferansen under Skog og Tre 2011 ble svært vellykket.
HMS-utvalget hadde et godt samarbeid med sekretariatet for Skog og Tre.
Nærmere informasjon om HMS – arrangementet under Skog og Tre 2011, er lagt ut på HMS-utvalgets
hjemmesider: http://hms.skogbruk.no/artikkel.cfm?ID_art=30
Skogbrukets HMS-utvalg vil avslutningsvis rette en stor takk til Skogbrukets verdiskapingsfond for økonomisk støtte til arrangementet.

Med vennlig hilsen
Skogbrukets HMS-utvalg

Rolf Jørn Karlsen

Leder

Petter Nilsen

Sekretær